Üye Kayıt
Üye Giriş
Şifremi Unuttum
Şifre kısmını unuttum yazarak giriş butonuna tıkladığınızda adresinize şifreniz gelecektir.
ÜYE OL
GİRİŞ
MENÜ
Güncel Tartışma Sanat Sanatkarlar Eğitim Yayınlar ve Koleksiyonlar Sanat Malzemeleri

ÇANAKKALE'DE MİNYATÜR ZAMANI

Siteye ekleyen : Klasik Türk Sanatlar Vakfı / Personel

Yolculuğumuz 5 haziran günü erken bir saatte başladı. Eşim ve ben maceralı, espirili ve Çok güzel bir seyahatten sonra Çanakkaledeki 18 Mart Üniversitesi dinlenme tesislerine vardık. Dinlenme tesis Çok güzel ve harika manzarası vardı. Havada gerçekten nefisti. Daha sonra sanatcı arkadaşlarım, Taner hocam ve ailesi yavaş yavaş toplanmaya başladık. Keyifli bir beraberlikten sonra sergimizin açılışı için yola koyulduk. Herkesde bir heyecan ve mutluluk vardı. Sevgili Göksel ve Mustafa Sevim'in üstün gayretleriyle organize edilmiş, sergimiz İlin ileri gelenleri ile acıldı. Çanakkale halkının sanata vermiş olduğu ilgiyi görmekten Çok mutlu olduk . Ertesi gün 18 mart üniversitesi arkeoloji bölümü Troya kazısı başkan yardımcısı Doçent Doktor Rüstem Aslan ile beraber Truva'ya geldik. Şahsen ben kaç kere Truva'yı görmeme rağmen böyle değerli bir hocanın anlatmasıyla sanki o dönemde yaşamış gibi olduk. Ogün görmekten aldığımız keyfI, bilgilendirilmenin verdiği hazzı tadarak böyle bir yerin uzmanından öğrenmek ayrı bir zevkti. Bu güzellik herkeze nasip olmaz. Ertesi gün sabah kahvaltısından sonra Göksel'in sanki müze haline getirdiği yazlık evine misafir o lduk. Orada bir kez daha kendisine olan hayranlığım arttı. Eserleri görülmeye değerdi. Tatlı bir sohbetin ardından Seddülbahir müzesine gittik. Çanakkale savaşını animasyonlarla birebir yaşadık. Sevgili Göksel ve Mustafa beyle beraber Manfred Osman Korfmann kütüphanesini gezdik. Orada Göksel'in Çok güzel seramiklerini gördük. Burası tarihi bir yapı olup herkez tarafından kitap bağışlanmıştı. Böyle bir binanın Çanakkalede olduğunu ilk defa öğrendim. Bu yapınınçanakkale halkına kazandırılmasında Mustafa beyin katkılarının Çok olduğuna eminim. O gece Çok güzel bir yemekten sonra hep beraber eğlendik. Güzel bir birliktelik son bulmaya başlamıştı. Yolculuğumuzun üçüncü günü Ecabat'ta 57. alayın yürüyüşünün başladığı ve Opetin tarihe saygı projesiyle aslına uygun restore ettiği Bigalı köyünü ziyaret ederek gezimize son verdik. Tahmin ederim bu geziden benim aldığım keyifi , arkadaşlarımda almıştır. Bize unutulmaz bir gezi yaşattığı için bütün arkadaşlarım adına sevgili Göksel'e ve eşi Mustafa beye, Taner Alakuş hocamıza ve Klasik Türk Sanatları Vakfı’na Çok teşekkür ederiz.